W styczniu 2025 roku Polskie Badania Internetu (PBI) opublikowały wyniki badania Mediapanel, które przedstawiają ranking najpopularniejszych stron internetowych w Polsce w grudniu 2024. Dane te obejmują liczbę realnych użytkowników, zasięg wśród internautów oraz średni czas spędzony przez użytkownika na danej stronie w ciągu całego miesiąca (ATS).

20 najpopularniejszych stron internetowych

Lp.DomenaUżytkownicy (Real Users)Zasięg (Internet)ATS (średni czas)
1google.com27 440 20892,19%1h 40m 54s
2youtube.com20 436 78668,66%7h 59m 30s
3facebook.com19 085 54464,12%3h 1m 5s
4onet.pl16 068 78053,98%1h 22m 14s
5wp.pl15 443 62251,88%1h 35m 59s
6allegro.pl14 889 25850,02%1h 9m 21s
7interia.pl14 674 93249,30%48m 56s
8mediaexpert.pl14 177 26847,63%9m 16s
9wikipedia.org13 142 73644,15%9m 18s
10ceneo.pl12 193 41640,96%3m 9s
11temu.com10 912 80636,66%15m 37s
12gazeta.pl10 298 01634,60%18m 28s
13money.pl9 707 20232,61%13m 12s
14se.pl9 322 45231,32%7m 17s
15olx.pl9 252 46831,08%1h 0m 3s
16fakt.pl9 052 56030,41%17m 28s
17businessinsider.com.pl8 965 24230,12%11m 38s
18tvn24.pl8 647 23629,05%22m 46s
19empik.com8 500 46428,56%5m 38s
20instagram.com8 362 60228,09%12m 20s

Analiza wyników

  1. Dominacja Google i YouTube
    Google pozostaje liderem wśród polskich internautów, osiągając zasięg na poziomie 92,19% i przyciągając ponad 27 milionów użytkowników. YouTube zajmuje drugie miejsce, z imponującym średnim czasem spędzonym na stronie – prawie 8 godzin miesięcznie.
  2. Media społecznościowe i portale informacyjne
    Facebook zajmuje trzecie miejsce, a Instagram zamyka pierwszą dwudziestkę. Wśród polskich portali informacyjnych najwyżej uplasowały się Onet.pl (4. miejsce) i WP.pl (5. miejsce).
  3. E-commerce w czołówce
    Allegro.pl, Mediaexpert.pl, Ceneo.pl i Temu.com to najpopularniejsze platformy zakupowe, co pokazuje rosnące znaczenie e-commerce w Polsce.
  4. Czas spędzony na stronach
    Najdłużej użytkownicy spędzają czas na YouTube (7h 59m 30s) oraz OLX.pl (1h 0m 3s), co wskazuje na ich zaangażowanie w treści wideo i ogłoszenia.

Podsumowanie

Grudzień 2024 roku potwierdził dominację globalnych gigantów, takich jak Google i YouTube, na polskim rynku internetowym. Jednocześnie polskie portale, takie jak Onet, WP czy Allegro, utrzymują silną pozycję, przyciągając miliony użytkowników. Wyniki te pokazują, jak różnorodne są potrzeby polskich internautów – od wyszukiwania informacji, przez zakupy online, po korzystanie z mediów społecznościowych.