To pytanie jest całkowicie zrozumiałe. Bez względu na to, czy myślisz o kampanii reklamowej czy działaniach SEO, chcesz z góry wiedzieć, czego się spodziewać.

Odpowiedź na pytanie „Kiedy zobaczę efekty?” zależy od dwóch kwestii:

  1. Czy masz na myśli kampanię reklamową (SEM, paid social) czy pozycjonowanie strony (SEO)?
  2. Na jakim efekcie Ci zależy?

Kampanie reklamowe vs pozycjonowanie

Sprawa jest prosta: jeżeli uruchomisz internetowe kampanie reklamowe (w dowolnym medium: od wyszukiwarki Google po Tiktok) wzrost ruchu na stronie internetowej zauważysz od razu. Na tym to polega. Emitujemy treści odpowiednio dobranej widowni, a oni klikają w reklamy i odwiedzają wybraną stronę docelową (landing page). Zupełnie inną kwestią jest (i tu jest przestrzeń dla wiedzy i doświadczenia naszych specjalistów), ile płacisz za te kliknięcia (oczywiście, że chcemy jak najmniej) i czy wejścia na Twoją stronę przynoszą Ci zysk.

Z inną sytuacją mamy do czynienia w przypadku SEO. Działania te skupiają się na jakości Twojej strony internetowej (on site SEO) i dbaniu, aby algorytmy Google dostrzegły i doceniły jej zawartości (off site SEO, link building). Niestety, zarówno prace nad zawartością strony, jak i nad linkami przychodzącymi trwają, a efekty tych prac widać po czasie (liczonym w miesiącach). Dopiero wzrost pozycji Twojej strony w wyszukiwarce na odpowiednich frazach kluczowych zaowocuje wzrostem ruchu na Twojej stronie.

Wzrost ruchu vs więcej telefonów / zapytań / leadów / sprzedaży

Wzrost ruchu na stronie nie musi od razu przełożyć się na więcej zapytań ofertowych czy większą sprzedaż. Owszem, jeśli masz wartościowy produkt/usługę w dobrej cenie, dobrze zorganizowaną stronę internetową i nigdy wcześniej nie prowadziłeś działań reklamowych w Internecie, efekt może być spektakularny. Ale nie ma co się oszukiwać: w większości wypadków tak się nie dzieje (tak, to może być frustrujące).

I nie piszemy tego, żeby usprawiedliwiać niepowodzenia. Chodzi o urealnienie oczekiwań. Efekty sprzedażowe są wynikiem naszej wspólnej pracy. Opierając się na danych o ruchu na Twojej stronie internetowej i raportach z systemów reklamowych (lub Google Search Console) na bieżąco optymalizujemy kampanie reklamowe klientów. Celem jest:

  • znaleźć sposoby reklamy, które są skuteczne,
  • emitować reklamy osobom, które faktycznie mogą zostać Twoimi klientami oraz
  • ograniczyć wydatki w obszarach, które nie zarabiają.

Prędzej czy później to zadziała. Po prostu daj sobie i nam czas na rzetelną pracę. Nie stresuj się! Na bieżąco możesz ją monitorować za pomocą dedykowanych raportów, które dla Ciebie stworzymy.